5 tips om voldoende water op een dag te drinken

Ken je het stickertje 'Water' van de FitGaaf!-kalender al? Deze is heel belangrijk! Je lichaam bestaat namelijk voor ongeveer 55% uit water. Deze water-sticker mag je plakken wanneer je, goed verdeeld over de dag, bij elkaar opgeteld 5 tot 6 glazen water hebt gedronken. Volwassenen moeten iets meer drinken, zo’n 6 tot 8 glazen. Wij weten dat het soms best lastig is om voldoende op een dag te drinken. Daarom gaan onze 5 tips deze keer over water drinken!

1. Geef water een smaakje

Hou je nou niet echt van water? Geen probleem! Er zijn zoveel manieren om water drinken lekkerder te maken. Wij houden erg van fruitwater. Zo krijgt je water opeens een hele andere smaak. Zie hier Koen’s favoriete recept.
Een andere manier om water lekkerder te maken, is thee.

Wat als kinderen uit vaker uit zichzelf gezonde keuzes maken? Het FitGaaf!-team helpt bij gezond opgroeien met minder strijd, meer plezier en resultaat. Door gezonde keuzes leuk te maken en te belonen! 

2. Neem altijd een flesje mee

Ga je de deur uit? Neem dan standaard een flesje water mee. Als je hier een gewoonte van maakt, zal je deze sneller pakken om wat te gaan drinken. Ook kun je hem steeds weer opnieuw bijvullen.

3. Maak een bidon met maatstaf

Flesjes met maatstaf? Jazeker! Je kunt op je bidon streepjes zetten met hoeveel je al gedronken hebt. Je zou er zelfs tijdstippen aan toe kunnen voegen. Zo kun je zien hoe laat het weer tijd is om te gaan drinken. Een bidon kun je zelf maken, maar je kunt er ook een kopen.

4. Apps, apps, apps

Heb je soms een kleine reminder nodig? Dat kan! Ondertussen zijn er allerlei apps die jou een klein geheugensteuntje geven dat je moet drinken, of waar je kunt bijhouden hoeveel je al gedronken hebt. Ook handig als je een inzicht wilt krijgen in hoeveel je nou eigenlijk op een dag drinkt. Zoek in de Appstore maar eens op ‘Drink Water Reminder met Watertracker & Alarm’.

5. Zet thuis een kan met water neer

Als eerste tip gaven we om altijd een flesje water mee te nemen. Dit kun je thuis ook toepassen in de vorm van een kan. Zet een kan en glazen neer op een zichtbare plek voor jezelf en/of kinderen.

Dat was hem weer voor vandaag. En? Heb je al dorst gekregen? Hoeveel glazen heb jij vandaag al op?

Geschreven en verzameld door: 
Sharon Uitendaal // blogster en 'fitgave' muzikant! // Kijk ook op haar eigen blog: www.youngcoach.nl

Wij maken dagelijks gezond eten, drinken en bewegen een beetje leuker. Voor kinderen. En voor ouders, verzorgers, opa's of oma's. Want als iets leuker is, gaat het vaak makkelijker. Bijna vanzelf! Gezond opgroeien, met minder strijd, meer plezier en resultaat. Doordat kinderen uit zichzelf dagelijks vaker gezonde keuzes maken. Door die keuzes leuk te maken en te belonen! 

Proberen? Dat kan via onze gratis kleurplaat of de 21-dagen FitGaaf!-challenge:

Met de FitGaaf!-methode aan de slag? Je kunt op 3 manieren starten!

 

gezondbelonen gezond kind kleurplaat

Gratis

  • GEZONDE-WEEK-KLEURPLAAT
  • LEUK VOOR KIDS TUSSEN 4-8 JAAR
  • 1 week stickers inkleuren
  • Ruimte om aangepaste afspraken te maken
  • Uitdelen mag 🙂

Kids-vs-ouders-pakket-START_2017
per stuk/per kind

€7,-

  • FITGAAF kalender GEZIN
  • LEUK VOOR KIDS TUSSEN 4-12 JAAR
  • 4-weken Kids & Ouder-kalender
  • Stickerboekje met 9 soorten stickers
  • Uitleg en opdrachten op kalender en stickerboekje
  • Ondersteunende reminder-mailtjes voor kind en ouder
  • Alle filmpjes, recepten en challenges van dietist Koen!

koen fitgaaf team dietist dieet gezond kind

Gratis

  • 21-DAGEN ONLINE CHALLENGE
  • LEUK VOOR KIDS TUSSEN 8-12 JAAR
  • 21 dagen lang om de dag een e-mail van onze dietist Koen!
  • Filmpjes met tips over de gezonde stickers/thema's!
  • Recepten om samen te maken + gezonde challenges voor thuis
  • Verdiepende informatie over onderwerpen als belonen bij gezond gedrag

Spread the word. Share this post!