Zelf hummus maken!

Het leuke aan hummus vind ik dat je er zoveel kanten mee op kan. Het kan als broodbeleg bij het ontbijt of tussendoor. Maar het kan ook als gezonde dip. Ook qua smaken kan er van alles! Hou je meer van zoet dan kun je bijvoorbeeld kokos of appel of zoete aardappel toevoegen. Fris? Ga dan voor sinaasappel , yoghurt of bieslook. Mijn favoriet vind je hieronder!

Benodigdheden:

  • 1 blik uitgelekte kikkererwten (400gr.). Je kunt ook zelf kikkererwten koken of een nachtje laten wellen in de koelkast.
  • 2 teentjes knoflook (lekker!)
  • Een handje vol zongedroogde tomaten
  • Een paar (+- 10) stengels basilicum (het liefst vers dus)
  • Sap van één citroen
  • Wat paprikapoeder na smaak

Hoe maken we de hummus?

Nou dat is het mooie! Het is namelijk super makkelijk. Doe alle ingrediënten in de keukenmachine of blender en.. klaar!  Check de structuur even. Vind je het iets te droog? Dan kun je altijd nog iets olie, yoghurt, water of sap bij doen van bijvoorbeeld een sinaasappel.

Groet!

Koen (-kommer)

 

Dit soort 'fitgave' tips en meer!

Doe je nog niet mee aan onze gratis gezonde online cursus?