Elke dag minimaal 2 stuks fruit!

Heb je dat vandaag gedaan? Dan mag je deze sticker plakken!

Fruit is gezonde energie vol met verschillende goede energie-deeltjes, namelijk vitamines en mineralen. Het is daarom goed om minimaal 2 stuks fruit op een dag te eten. Ook zit er in fruit, net als in groente, koolhydraten, vezels en water. Vezels en water geven je een verzadigd gevoel, daardoor krijg je minder zin in ongezonde tussendoortjes.
Er zijn best veel verschillende soorten vitaminen, wel dertien! Het is daarom niet alleen goed om elke dag twee stuks fruit te eten, maar ook om daarin mooi af te wisselen! In de ene soort fruit zitten namelijk bepaalde vitaminen die in de andere soort fruit niet zitten, en andersom. Vitamine C zit bijvoorbeeld vooral in sinaasappelen en kiwi's, vitamine B6 vooral in banaan en vitamine B3 in appels.
Meer weten over vitaminen en fruit? Kijk eens op: http://www.vitamine-info.nl/waar-zit-het-in/vitamines/
 

Wil je vaker leerzame, grappige tips over gezond eten, drinken of bewegen ontvangen?

Dat kan! Met onze gratis 21-daagse e-cursus. Maar je kan ook met ons kennismaken via de FitGaaf!-probeer-kleurplaat. Maak hieronder je keuze en als bonus blijf je op de hoogte van onze verhalen en tips, via af en toe een fitgave update.